Ansökan och uttag

Du gör enkelt uttag genom att skicka ett SMS från ditt angivna telefonnummer med uttagsbelopp (t.ex. UTTAG 1000) till 076 51 96 255. Det minsta beloppet för uttag är 1 000 kr.

Om du är kund innan 2019 så är numret för att göra uttag 0700 000 777. Det minsta uttagsbeloppet är då 200 kr.

Du kan självklart även göra uttag via Everyday+ online.

Nej, först måste du slutbetala din skuld på det gamla EverydayPlus-kontot. När du inte har någon skuld kvar så har du möjlighet att ansöka om en ny kredit. Vi kan inte garantera att ansökan beviljas och därför hålls ditt gamla konto aktivt tills att vi har beviljat din ansökan. När du signerat det nya avtalet så sägs ditt gamla avtal upp.

Tryck på “Ansök” för att påbörja din ansökan. Skriv in de uppgifter som efterfrågas och identifiera dig tryggt med BankID. Sedan kommer våra kunniga handläggare att hantera din ansökan.

Du behöver vara folkbokförd i Sverige och ha en svensk deklarerad årsinkomst på minst 120 000 kr. Du behöver vara minst 20 år gammal och inte ha några betalningsanmärkningar eller ärenden hos Kronofogden. Du behöver även ha ett svenskt bankkonto samt en personlig e-postadress och mobilnummer. Du ska även kunna identifiera dig med BankID.

Du kan bli beviljad en kredit mellan 3 000 – 25 000 kr.

Du tar enkelt reda på din tillgängliga kredit genom att logga in på EverydayPlus Online. Du är även välkommen att kontakta kundservice med din fråga. Vi hjälper dig gärna.

Uttagsavgiften på EverydayPlus är 50 kr. Månadsräntan på kapitalskulden är 3,25 %. Det tillkommer även en uppläggningsavgift om 395 kr vid en beviljad kredit. Fakturor medför en adminstrationsavgift om 39 kr. Inga årsavgifter tillkommer.

Om du gör ett uttag under våra öppettider innan 12:00 har du ditt uttag överfört på ditt registrerade bankkonto senast kl. 18:00. Om du är Nordeakund behöver du göra ett uttag innan kl. 16:30 för att få pengarna samma dag.

Ibland behövs mer information för att bevilja en kreditansökan. I dessa fall skickar vi en inbjudan till dig för att verifiera din ekonomiska situation. Man loggar enkelt in på Kreditz med BankID för att inhämta informationen. Det tar inte mer än en minut och påverkar inte ens kreditvärdighet.

Ja. Du har möjlighet att höja din kreditgräns om vi bedömer att du har en god betalningsförmåga. Det kommer vi kunna avgöra efter att krediten använts i 6 månader.

Nej, vi använder oss av Bisnode för att bedöma din kreditansökan.

Kreditz är ett företag som hjälper oss att fatta kreditbeslut. Med Kreditz får vi som företag en god överblick på kundens inkomster och utgifter i realtid. Med realtidsdata kan vi som bolag både fatta mer rättvisa beslut men även säkrare sådana. Att ge sitt medgivande till Kreditz är inget som skadar kundens kreditvärdighet detta då Kreditz inte är ett kreditupplysningsbolag. Att ge sitt medgivande ger oss snarare en möjlighet att ge den mest rättvisa bedömningen utifrån kundens ekonomiska förutsättningar.

Mina uppgifter

Om du behöver ändra några uppgifter så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig gärna.

EverydayPlus online är din personliga kreditplattform där du har tillgång till alla uppgifter om din kredit. Där kan du göra uttag på din kredit, se över din balans, dina fakturor samt hålla koll på all dokumentation som berör din kredit.

Du loggar smidigt in på dina sidor genom att legitimera dig med BankID.

Om du önskar spärra din kredit så behöver du kontakta kundservice med din förfrågan.

Om du vill säga upp din kredit är du välkommen att kontakta kundservice med ditt önskemål. De tillhandahåller dig en digital uppsägningsblankett som du behöver fylla i och skicka tillbaka.

Fakturafrågor

Om du gör en inbetalning innan fakturan skapats kommer det att räknas som en extra amortering men inte gå mot fakturan. Fakturan måste fortfarande betalas men beloppet kommer vara lägre till följd av amorteringen.

Om du önskar betala hela din skuld så är du varmt välkommen att kontakta kundservice. De tillhandahåller dig ett slutbelopp tillsammans med inbetalningsuppgifterna. Vi hjälper dig gärna.

Om du har betalningssvårigheter rekommenderar vi dig att kontakta vår kravavdelning.

Du når dom på krav@opr-finance.se eller 08 501 00 654.

Det tar 1-3 bankdagar för en inbetalning att registreras hos oss.

Minsta delbetalningen per månad är 4 % av ens kapitalskuld eller minst 200 kr samt tillkommande ränta och avgifter. Kontakta kundservice om du har fler frågor som du behöver svar på.

Autogiro gäller för samtliga kunder sedan 2020-10-10. Innan dess har E-post faktura använts automatiskt vid beviljad kredit. Du kan altid höra av dig till vår kundservice och ändra faktureringsmetod. Dina fakturor går även att hitta på EverydayPlus Online.